سید محمد جواد علیزاده - صفحه اصلی
اژهای: قوه قضاییه گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات دارد
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 30 آبان 1396
- آخرین به روز رسانی در 27 خرداد 1402
- نوشته شده توسط علیزاده
- بازدید: 895
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه گوش شنوایی برای شنیدن انتقادات دارد و از هر نوع انتقاد مستدل و منطقی استقبال میکند.
انقلاب ثانی مردم ایران انقلاب اکبر بود
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 13 آبان 1396
- آخرین به روز رسانی در 27 خرداد 1402
- نوشته شده توسط علیزاده
- بازدید: 905
حجت الاسلام علیزاده در جلسه هفتگی هیئت مذهبی حیدریون از تمام مردم بخصوص بچه هیئتیها خواست در مراسم عبادی و سیاسی راهپیمایی 13 آبان که آن را انقلاب ثانی مردم ایران و انقلاب اکبر نامید شرکت نمایند.
شخصیت کورش
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 07 آبان 1396
- آخرین به روز رسانی در 18 مهر 1400
- نوشته شده توسط علیزاده
- بازدید: 748
شخصیت کورش چیست ؟
نظر حجت الاسلام سید محمد جواد علیزاده در مورد شخصیت کورش در ایران
سوره مبارکهای که به نام «کوثر» است
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 02 آبان 1396
- آخرین به روز رسانی در 17 آبان 1400
- نوشته شده توسط علیزاده
- بازدید: 748
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
﴿إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ (2) إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3)﴾
این سوره مبارکهای که به نام «کوثر» است و اسامی دیگری هم به عنوان «علم بالغلبة» برای آن یاد شده است میتواند در مدینه نازل شده باشد و در مکه هم نازل شده باشد؛ لکن صبغه ظاهری آن به مکه نزدیکتر است. در این سوره مبارکه از ذات اقدس الهی به ضمیر «متکلم مع الغیر» که نشانه تفخیم و جلال و شکوه است یاد شد که ﴿إِنَّا﴾.
فعل هم به عنوان ﴿أَعْطَیْنا﴾ نه «أعطیتُ»، اینها نشانه آن است که ذات اقدس الهی با بسیار یا همه اسمای حسنای خود ظهور کرده است. کلمه «عطا» بار معنوی و مزیتی بر سایر کلمات ندارد برخلاف برکت، برخلاف نعمت، برخلاف رحمت و مانند آن؛ چون «عطا» گاهی نسبت به مؤمنان است گاهی نسبت به دگراندیشان و کافران. ﴿کُلّاً نُّمِدُّ هؤُلاَءِ وَ هؤُلاَءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّکَ وَ مَا کَانَ عَطَاءُ رَبِّکَ مَحْظُوراً﴾؛[1] یعنی هم به بدان میدهیم هم به خوبان و عطای الهی محدود و محظور نیست. این کلمه «عطا» درباره آنچه خدای سبحان به غیر مؤمن میدهد هم به کار رفته است. فعلی که انسان در کار خیر انجام میدهد این عطا و إعطاء است ﴿فَأَمَّا مَنْ أَعْطَی وَ اتَّقَی ٭ وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَی﴾.[2] غرض آن است که فعل خوب از غیر خدا هم صادر بشود اعطاء است و کار خدا مطلقا حَسَن است ولی آنچه را که میدهد گاهی به بدان میدهد گاهی به خوبان؛ البته امور مالی و مادی. خود آن عطا و عطیه نشانه فضیلت نیست اما اسناد آن به ذات اقدس الهی با ضمیر «متکلّم مع الغیر» نمیتواند بدون عنایت و کرامت باشد؛ ولی خود واژه عطا همتای واژه برکت، رحمت، کرامت و مانند آن نیست.
خواجه شمسُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی
- توضیحات
- تاریخ ایجاد در 02 آبان 1396
- آخرین به روز رسانی در 17 آبان 1400
- نوشته شده توسط علیزاده
- بازدید: 771
خواجه شمسُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (۷۲۷ هجری قمری / ۱۳۱۵ میلادی – ۷۹۲ هجری قمری / ۱۳۹۰ میلادی) مشهور به لِسانُالْغِیْب، تَرجُمانُ الْاَسرار، لِسانُالْعُرَفا و ناظِمُالاُولیاء، شاعر فارسیزبانِ سدهٔ هشتم ه.ق شیراز است. بیشتر شعرهای او غزل است. مشهور است که حافظ به شیوهٔ سخنپردازی خواجوی کرمانی گرویده و همانندیِ سخنش با شعرِ خواجو مشهور است. حافظ از مهمترین اثرگذاران بر شاعرانِ فارسیزبانِ پس از خود شناخته میشود. در سدههای هجدهم و نوزدهم میلادی اشعار او به زبانهای اروپایی نیز ترجمه شد و نامش به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هر سال در ۲۰ مهر مراسم بزرگداشت حافظ در آرامگاهش در شیراز با حضور پژوهشگرانی از اقصا نقاط دنیا برگزار میشود. در تقویم رسمی ایران ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ نامیده شدهاست.